Používané pohony elektrokol

Používané pohony elektrokol můžeme podle umístění motoru rozdělit do tří základních kategorií:

Elektrokola se středovým motorem (Bosch, Yamaha, Shimano, Fazua, Bafang)

Elektrokola se zadním motorem (8-FUN, Bafang)

Elektrokola s předním pohonem (v současné době namáme tento typ pohonu v nabídce)


Elektrokola se středovým pohonem:

Momentálně to nejlepší, co se dá na českém trhu pořídit. V naší nabídce najdete elektrokola se středovým motorem Bosch ( Lapierre ), Yamaha (Lapierre), Shimano (Lapierre a Norco), Fazua (Lapierre) a v neposlední řadě také Bafang (Crussis). Elektrokola se středovým pohonem jsou ideální pro sportovní jízdu díky vyvážené hmotnosti kola. Velmi výkonný a přesný motor v kombinaci s kvalitním kolem zvládá jízdu v těžkém terénu, ale i pohodlné cestování po cyklostezkách nebo po městě. 


Shimano

Sada Shimano Steps je určená pro sportovně laděná elektrokola. S hmotností motoru Shimano Steps 3,1 kg jezdci pomáhá rozjet elektrokolo až s překvapivě velkou silou. Baterie s velkou kapacitou  umožňuje dle výrobce dojezd přes 120 km ve zvoleném modu EKO. V modu NORMAL se dojezd pohybuje okolo 100 km a při zvoleném modu HIGH je dojezd okolo 80 km.

Proč zvolit motor Shimano:

  • Inteligentní posilovač poskytuje snadný a přirozený pocit
  • tři stupně jízdní asistence ( EKO, NORMAL, HIGH ), které zaručují přesné dávkování výkonu a to i v náročném terénu
  • Při použití Di2 řazení vám v režimu "Start Mode" automaticky podřadí na nižší převodový stupeň
  • vysoký výkon motoru 
  • nízká hmotnost motoru a malé rozměry
  • vysoký dojezd 
  • baterie  také integrovaná do rámu kola 
  • přehledný displej se zvýšenou odolností proti poškození

 


 BOSCH

V současné době nejpoužívanější pohon pro elektrokola vyšší a nejvyšší kategorie, proto přední výrobci elektrokol spoléhají právě na techniku dodávanou německým výrobcem BOSCH. V naší nabídce elektrokol najdete středový pohon BOSCH u elektrokol výrobců TREKLAPIERRE. Mezi hlavní přednosti elektrokol s použitým motorem BOSCH patří velký jízdní komfort, dlouhé dojezdy ( až 170 km ), vyvážené rozložení hmotnosti a nízké těžiště. V neposlední řadě nesmíme zapomenout na téměř 100% spolehlivost a vysoký výkon ( až 80 Nm ).

BOSCH nabízí tři základní modely pohonů, které se liší hlavně v maximálním kroutícím momentu a výkonu asistence:

  • BOSCH Performance Line CX ( 630W ) Novinka roku 2016 určená pro jízdu v extrémním terénu
  • BOSCH Performance Line ( 580W ) Dynamický, nejpoužívanější motor pro univerzální použití
  • BOSCH Active Line ( 420W ) Základní varianta, která zaručí dlouhý dojezd vašeho elektrokola

 

Základem pohonu je motor Drive Unit s integrovanou řídící jednotkou, která vyhodnocuje až 1000 údajů za vteřinu, které získává od tří snímačů ( torzní snímač šlapání, rychlostní snímač a snímač otáčení klik ). Na základě dat ze snímačů optimalizuje výkon motoru a míru asistence. Motor je schopný dosáhnout až 80Nm kroutícího momentu ( Performance CX ). 

Proč zvolit motor BOSCH:

  • motor BOSCH používá tři typy senzorů, které zajistí naprosto přesný a plynulý výkon asistence. To zaručí jízdní komfort za jakékoliv situace
  • čtyři stupně jízdní asistence ( TURBO, SPORT, TOUR, ECO ), které zaručují přesné dávkování výkonu a to i v náročném terénu
  • funkce E-Shift, která zjednodušuje a optimalizuje řazení. V okamžiku přeřazení řídicí jednotka reaguje upravením kroutícího momentu motoru
  • vysoký výkon motoru ( až 80 Nm )
  • snížená hmotnost motoru a rozměry
  • vysoký dojezd ( až 170 km )
  • baterie 400 Wh a 500 Wh + 630 Wh  
  • dva druhy displejů: Intuvia ( základní přehledný displej ) a Nyon ( mnoho funkcí s integrovanou GPS )
  • možnost vypnutí omezovače rychlosti.

 

Parametry motoru BOSCH:

 

BOSCH

PERFORMANCE CX

BOSCH

PERFORMANCE

BOSCH

ACTIVE

Motor - nominální výkon 250 W 250 W 250 W
Napětí 36 V 36 V 36 V
Max. kroutící moment 75 - 80 Nm 60 Nm 48 Nm
Max. rychlost (bez úpravy) 25 km/h 25 km/h 25 km/h
Snímací senzory
kroutící moment
frekvence šlapání
rychlost
kroutící moment
frekvence šlapání
rychlost
kroutící moment
frekvence šlapání
rychlost
Úroveň asistence motoru
Turbo = 300%
Sport = 210%
Tour = 120%
Eco = 50%
Turbo = 275%
Sport = 190%
Tour = 120%
Eco = 50%
Turbo = 250%
Sport = 150%
Tour = 100%
Eco = 40%
Max. kroutící moment při jednotlivých asistencích
Turbo = 80 Nm
Sport = 60 Nm
Tour = 50 Nm
Eco = 40 Nm
Turbo = 60 Nm
Sport = 55 Nm
Tour = 50 Nm
Eco = 40 Nm
Turbo = 50 Nm
Sport = 45 Nm
Tour = 40 Nm
Eco = 35 Nm
Automatická detekce řazení ANO ANO ANO
Použití motoru Extrém Sport Rekreace
Hmotnost 3,5 kg 3,9 kg 4,0 kg
Asistent chůze ANO ANO ANO
Displej Intuvia / Nyon Intuvia / Nyon Intuvia / Nyon
Typ baterie Li-on Li-on Li-on
Kapacita baterie 500 Wh / 14 Ah
500 Wh / 14 Ah
400 Wh / 11 Ah
500 Wh / 14 Ah
400 Wh / 11 Ah
Váha baterie 2,7 kg 2,6 kg 2,5 kg
Doba nabíjení 2 - 4 hodiny 1,5 - 4 hodiny 1,5 - 4 hodiny
Paměťový efekt NE NE NE

 YAMAHA

YAMAHA přichází pro sezonu 2016 s novým vylepšeným motorem, který je velice malý, lehký a kompaktní. Hlavní předností motoru YAMAHA je plynulost a obrovská síla, proto se používá hlavně na horských elektrokolech ( v naší nabídce ho najdete v elektrokolech značky Lapierre ). Další jeho výhodou je malá šířka, proto je možné použít na ose šlapání dvě ozubená kola, která oceníte hlavně při prudkých stoupáních nebo při jízdě bez asistence motoru. Motory YAMAHA jsou dle evropských zákonů omezené na 250W výkonu a rychlosti přípomoci do 25 km/h, ale jeho maximální výkon přesahuje až 750W. Na přání zákazníka je možné omezovač rychlosti vypnout. Kroutící moment středového pohonu Yamaha je 70Nm a při špičce dosahuje až 80Nm, čímž rozhodně nezaostává za konkurencí.

Proč zvolit motor YAMAHA:

  • motor YAMAHA používá tři typy senzorů, které zajistí naprosto přesný a plynulý výkon asistence. To zaručí jízdní komfort za jakékoliv situace
  • čtyři stupně jízdní asistence ( HIGH, STANDARD, ECO, ECO+ ), které zaručují přesné dávkování výkonu a to i v náročném terénu
  • funkce "nulová kadence", kdy nemusíte roztáčet pedály, ale pouze se do nich opřete a motor se okamžitě aktivuje
  • malý Q faktor ( vzdálenost mezi pedály ), který umožňuje montáž dvoupřevodníku
  • vysoký výkon motoru ( až 80 Nm )
  • nízká hmotnost motoru a rozměry
  • vysoký dojezd ( až 170 km )
  • baterie 400 Wh  a 500 Wh
  • malý přehledný displej Yamaha, mikro USB pro nabíjení telefonů, GPS atd.
  • možnost vypnutí omezovače rychlosti.

 

Parametry motoru YAMAHA:

  • omezená rychlost 25 km/h
  • napětí: 36V
  • nominální výkon 250W ( omezený .... maximální 750W )
  • hmotnost 3 500 g
  • přímý přenos síly motoru na kliky
  • maximální kroutící moment: 80 Nm
  • dobré umístění váhy a těžiště

 

Vylepšení motoru oproti modelu 2015:

  • zvýšení dojezdu elektrokola až na 170 km
  • zlepšení odolnosti ovládacích prvků
  • snížení hlučnosti motoru o 11 dB
  • zmenšená nabíječka o cca 40%
  • přidání režimu ECO+, který oceníte při jízdě s kolegou cyklistou na klasickém kole
  • micro USB pro nabíjení telefonu, GPS atd.

 

 

motor elektrokola Bosch_1         motor elektrokola Brose          motor elektrokola Yamaha


 Elektrokola se zadním ( nábojovým ) pohonem

Motory umístěné v zadním náboji se vyznačují plošší výkonovou křivkou a mají dobrý tah odspodu. To je hlavní výhoda oproti středovému motoru, kde se velká část kroutícího momentu ztratí řetězovým přenosem tahu. Motory umístěné v zadním náboji mají zabudovanou volnoběžku a při pohybu vlastní silou nekladou žádný odpor.

V naší nabídce elektrokol se zadním nábojovým pohonem naleznete elektrokola od výrobců CRUSSIS.

Česká značka elektrokol Crussis používá výhradně osvědčené bezkartáčové elektromotory s volnoběžkou 8-FUN a akumulátory umístěné na rámu kola ( horská elektrokola ), nebo na zadním nosiči ( městská a trekingová elektrokola ).