Popis
Uvolněte čistou radost z jízdy po otevřené silnici s čtvrtou generací vlajkového silničního kola LAPIERRE, který je pečlivě vyvinutý pro rychlost a výkon. Vylepšený aerodynamický design řeže vzduch jako nikdy předtím, a každé šlápnutí vás žene rychleji a hladčeji vpřed. Toto kolo není jen vyrobeno pro jízdu; je to oslava vášně a neúnavného hledání dokonalosti už více jak 75 let trvání značky LAPIERRE a každá další jízda s ním je šancí cítit se naživu a svobodně.
Silniční kola z kategorie AERO se stále více stávají univerzálním nástrojem a postupně vytlačují PERFORMANCE kola. A právě i nový XELIUS DRS sjednocuje a nahrazuje v kolekci LAPIERRE tyto dva segmenty. Data jasně ukazují, že odpor vzduchu je klíčový, a právě tato úspora napomáhá jezdci se zlepšovat a šetřit cenné sekundy, které rozhodují závody.
Aerodynamika
Aerodynamika rámu hraje klíčovou roli a stojí za ní zevrubné testování v aerodynamickém tunelu a v počítačových simulacích. Díky tomu se podařilo snížit odpor vzduchu samotného rámu o 16 % ve srovnání s předešlou generaci Xelius SL a tato nezanedbatelná výhoda přináší jezdci úsporu 15,8 W při rychlosti 50 km/h.
Karbonový rám
3D Tubular™ To je unikátní a logické napojení sedlových vzpěr na horní rámovou trubku daleko před sedlovkou. Ponechává právě sedlovou trubku po celé své délce volnou a schopnou lépe tlumit vibrace a dodávat jezdci potřebný komfort.
V nabídce jsou dva druhy rámu, které se neliší tvarem ale pouze volbou karbonových vláken a množstvím pryskyřice. Elitní rám s označením UD SLI TEAM LIGHT s hmotností 790 g (velikost M před lakováním) je výsadou top modelů 10.0 a 11.0 (SE). Hmotnost standartního rámu je 908 g.
Geometrie
Nejvýraznějšími změnami v geometrii je o 0,5° kolmější sedlovka (74°). Kratší hlavová trubka s nižším odporem vzduchu a delší Reach pro více sportovní posed zaměřený na výkon. Do nabídky také přibyla velikost XXL pro jezdce nad 195 cm.
Cockpit a komponenty
Nejvyšší modely s označením 8.0 – 11.0 dostali do výbavy karbonové kola DT SWISS a zbrusu nové LAPIERRE combo (325 g). Součástí všech modelů je karbonová aero sedlovka s nulovým offsetem.
Technická specifikace
- Rok: 2025
- Materiál: Karbon
- Hlavové složení: ACROS ICR
- Přesmykač: Shimano Ultegra Di2 R8150 Brazed-on
- Řazení: Shimano Ultegra ST-R8170
- Počet rychlostí: 2x12
- Kazeta: Shimano Ultegra R8101 12s, 11-34 teeth
- Řetěz: Shimano CN M7100 12s
- Kliky: Shimano Ultegra R8100 165mm, 52 teeth
- Brzdové páky: Shimano Ultegra R8170
- Sedlo: Prologo Dimension T4.0 rails
- Řídítka: Lapierre RB167 Carbon Semi-Integrated, -10°; Drop: 125mm, Reach: 72mm, Flare: 5° 37mm
- Gripy: Lapierre tape
- Pedály: VP VPE-527
- Velikost kol: 700c
- Barva: Béžová
- Osa středová: Shimano Pressfit BB71-41B
- Nosnost (včetně kola): 110kg
Barva | Béžová |
Brzdové páky | Shimano Ultegra R8170 |
Brzdy | Shimano Ultegra R8100, 160mm / Shimano Ultegra R8100, 140mm |
Gripy | Lapierre tape |
Hlavové složení | Acros ICR |
Kazeta | Shimano Ultegra R8101 12s, 11-34 teeth |
Kliky | Shimano Ultegra R8100 165mm, 52 teeth |
Materiál | karbon |
Nosnost (včetně kola) | 110kg |
Osa středová | Shimano Pressfit BB71-41B |
Pedály | VP VPE-527 |
Pláště | Continental GP5000S TR 25-622 |
Počet rychlostí | 2x12 |
Přehazovačka | Shimano Ultegra Di2 R8150 12s, 24-speed |
Přesmykač | Shimano Ultegra Di2 R8150 Brazed-on |
Rok | 2025 |
Řazení | Shimano Ultegra ST-R8170 |
Řetěz | Shimano CN M7100 12s |
Řídítka | Lapierre RB167 Carbon Semi-Integrated, -10°, Drop: 125mm, Reach: 72mm, Flare: 5° 37mm |
Sedlo | PROLOGO DIMENSION T4.0 RAILS |
Sedlovka | Lapierre Xelius DRS Carbon 0mm offset |
Velikost kol | 700c |
Vidlice | Lapierre Xelius CF Fork, karbonový sloupek 1 1/8" - 1 1/2" zeslabený, 12 x 100mm pevná osa |
Výška do | 162 |
Výška od | 155 |
Zapletená kola | DT Swiss ERC1600 Spline 45mm |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat příspěvky. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.