Popis
Nová Spicy CF lze shrnout následovně:
• 1 rám - 2 použití: Enduro závody nebo Bike Park
• 2 kinematiky: High Pivot (HP) nebo Low Pivot (LP)
• 4 konfigurace: HP nebo LP, 29’’ nebo Mullet
Proč dvě různé polohy zadní stavby?
Poloha upevnění zadní stavby ovlivňuje kinematiku a trajektorii zadního kola při kompresi. Při stejném nárazu se zadní kolo v poloze High Pivot pohybuje dozadu, takže do překážky 'narazí' méně. Pomocná řetězová kladka je pak nutná k omezení zpětného rázu do pedálů – tzv. kickback.
V poloze Low Pivot se zadní trojúhelníková část pohybuje méně dozadu. Umožňuje jezdci vrátit se k obvyklejší konfiguraci, bez kladky a s větší účinnosti šlapání.
NÁSLEDOVÁNÍ EVOLUCE
Enduro závody jsou čím dál náročnější a Lapierre enduro jezdci z týmu Lapierre Zipp Collective pomáháli s vývojem nového rámu. Enduro etapy se skládají z náročných sjezdových části a také z částí se zaměřením na šlapání, ale očekávání jezdců jsou stejná: být v souladu se svým kolem 1:1 ve všech situacích, podávat dobré výkony a užívat si jízdu.
POLOHA HIGH PIVOT
• Zlepšená stabilita
• Odpružení orientované na sjezd
• Optimalizováno pro Enduro závody s větším podílem sjezdových částí
VLIV NA ODPRUŽENÍ
VYSOKÁ HODNOTA ANTISQUAT - Minimalizuje pokles odpružení při zrychlení
VYSOKÁ HODNOTA ANTIRISE - Poskytuje větší stabilitu při brzdění
POLOHA LOW PIVOT
• Zlepšená dynamika
• Univerzální odpružení
• Optimalizováno pro Enduro závody s větším podílem šlapání
VLIV NA ODPRUŽENÍ
NÍZKÁ HODNOTA ANTISQUATU - Větší efektivita šlapání
NÍZKÁ HODNOTA ANTIRISE - Odpružení, které volně funguje při brzdění a je pohodlnější při brzdění
GEOMETRIE
Geometrie nového Spicy CF se oproti předchozí generaci výrazně vyvinula, zejména ve čtyřech klíčových oblastech:
ÚHEL SEDLOVÉ TRUBKY – Stejně jako u všech našich posledních modelů byl úhel sedla narovnán na 78°, což přináší těžiště jezdce dopředu a zlepšuje polohu pro šlapání do kopce.
REACH – Obvyklým důsledkem strmějšího úhlu sedla je kratší horní trubka, která je částečně kompenzována delším dosahem, aby se udržela hmotnost na přední části kola a zachovalo dobré rozložení hmotnosti. To je také výhodné pro stabilitu a snadnost použití při vysokých rychlostech.
ÚHEL HLAVOVÉ TRUBKY – Úhel hlavové trubky sleduje vývoj zdvihu předního kola (+10 mm) s otevřenějším úhlem, který se přizpůsobuje 180 mm vidlice. Tento požadavek přišel také od jezdců týmu Lapierre Zipp Collective, kteří hledali větší stabilitu a přesnost pro rychlé zatáčky a sjezdy.
VÝŠKA BB (STŘEDU) – cílem bylo najít správnou rovnováhu mezi co nejnižší světlou výškou pro čistý výkon a potřebou enduro horského kola vyhnout se kontaktu se zemí při každém restartu, v závislosti na drsnosti terénu. Nakonec je jen 3 mm vyšší, ale kompenzuje extra zdvih.
Pocit lehkosti není jen otázkou hmotnosti, ale je z velké části diktován uspořádáním karbonových vláken a konceptem Gravity Logic Project. Tlumič je nyní umístěný ještě níže a uprostřed kola, zvyšuje pocit neutrality a rovnováhy, zejména při skocích. Integrovaná schránka na nářadí (s ochranným kitem) ve spodní části dolní rámové trubky posiluje GLP koncept s nízkým těžištěm.
Skákejte vysoko a buďte volní
Od roku 2007, kdy byl uveden první model Spicy, je cílem společnosti Lapierre vytvořit kolo určené pro enduro a závody. Horské kolo, které je rychlé, živé, přesné a rezolutní při sjezdech, ale zároveň je ve shodě s filozofií společnosti Lapierre: Jezdit dobře, aby bylo možné dosáhnout dalšího sjezdu co nejrychleji a nejsnadněji.
Technická specifikace
- Rok: 2024
- Rám: Spicy Full Carbon 180mm travel (29''), pressfit, boost, metric, Thru axle
- Materiál: karbon
- Vidlice: Rockshox ZEB Ultimate Charger 3 RC2 180mm
- Tlumič: Rockshox RS Vivid Air Ultimate RC2T 205*65mm
- Hlavové složení: Acros Integrated ZS56/ZS56 Block Lock
- Přehazovačka: SRAM XO1 Eagle, 12s
- Počet rychlostí: 1x12
- Kazeta: SRAM XG 1275 10-52T 12s
- Řetěz: SRAM XO1 Eagle 12s
- Kliky: SRAM X1 Carbon Eagle DUB 32T 165mm (XS,S,M), 170mm (L,XL)
- Středové složení: SRAM DUB BSA 73 MTB Wide
- Brzdy: SRAM Code Silver Stealth 4P 220/200
- Zapletená kola: DT Swiss EXC1501 Spline / DT Swiss EXC1501 Spline
- Plášť přední: SCHWALBE MAGIC MARY Evo, Super Trail 62-622/ SCHWALBE BIG BETTY Evo, Super Trail 65-584
- Plášť zadní: SCHWALBE MAGIC MARY Evo, Super Trail 62-622/ SCHWALBE BIG BETTY Evo, Super Trail 65-584
- Sedlovka: TranzX RAD+ dropper, Ø: 31.6mm, travel 125mm (XS,S), 150mm (M), 170mm (L), 200mm (XL)
- Sedlo: WTB Volt 142mm
- Představec: Renthal Apex, Ø: 35mm, L: 33mm (XS,S), 40mm (M,L,XL)
- Řídítka: Renthal Fatbar, Width: 800mm, Rise: 30mm, Ø: 35mm
- Gripy: Lapierre grips anodized, S/M: small diameter, L/XL: large diameter
- Pedály: XLC by VP VPE-527
- Barva: oranžová
Barva | oranžová |
Brzdy | SRAM Code Silver Stealth 4P 220/200 |
Gripy | Lapierre grips anodized, S/M: small diameter, L/XL: large diameter |
Hlavové složení | Acros Integrated ZS56/ZS56 Block Lock |
Kazeta | SRAM XG 1275 10-52T 12s |
Kliky | SRAM X1 Carbon Eagle DUB 32T 165mm (XS,S,M), 170mm (L,XL) |
Materiál | karbon |
Pedály | XLC by VP VPE-527 |
Plášť přední | SCHWALBE MAGIC MARY Evo, Super Trail 62-622/ SCHWALBE BIG BETTY Evo, Super Trail 65-584 |
Plášť zadní | SCHWALBE MAGIC MARY Evo, Super Trail 62-622/ SCHWALBE BIG BETTY Evo, Super Trail 65-584 |
Počet rychlostí | 1x12 |
Představec | Renthal Apex, Ø: 35mm, L: 33mm (XS,S), 40mm (M,L,XL) |
Přehazovačka | SRAM XO1 Eagle, 12s |
Rám | Spicy Full Carbon 180mm travel (29''), pressfit, boost, metric, Thru axle |
Rok | 2024 |
Řetěz | SRAM XO1 Eagle 12s |
Řídítka | Renthal Fatbar, Width: 800mm, Rise: 30mm, Ø: 35mm |
Sedlo | WTB Volt 142mm |
Sedlovka | TranzX RAD+ dropper, Ø: 31.6mm, travel 125mm (XS,S), 150mm (M), 170mm (L), 200mm (XL) |
Středové složení | SRAM DUB BSA 73 MTB Wide |
Tlumič | Rockshox RS Vivid Air Ultimate RC2T 205*65mm |
Vidlice | Rockshox ZEB Ultimate Charger 3 RC2 180mm |
Výška do | 152 |
Výška od | 142 |
Zapletená kola | DT Swiss EXC1501 Spline / DT Swiss EXC1501 Spline |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat příspěvky. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.