Popis
Nová Spicy CF lze shrnout následovně:
• 1 rám - 2 použití: Enduro závody nebo Bike Park
• 2 kinematiky: High Pivot (HP) nebo Low Pivot (LP)
• 4 konfigurace: HP nebo LP, 29’’ nebo Mullet
PROČ DVĚ RŮZNÉ POLOHY ZADNÍ STAVBY?
Poloha upevnění zadní stavby ovlivňuje kinematiku a trajektorii zadního kola při kompresi. Při stejném nárazu se zadní kolo v poloze High Pivot pohybuje dozadu, takže do překážky 'narazí' méně. Pomocná řetězová kladka je pak nutná k omezení zpětného rázu do pedálů – tzv. kickback.
V poloze Low Pivot se zadní trojúhelníková část pohybuje méně dozadu. Umožňuje jezdci vrátit se k obvyklejší konfiguraci, bez kladky a s větší účinností šlapání.
NÁSLEDOVÁNÍ EVOLUCE
Enduro závody jsou čím dál náročnější a Lapierre enduro jezdci z týmu Lapierre Zipp Collective pomáhali s vývojem nového rámu. Enduro etapy se skládají z náročných sjezdových části a také z částí se zaměřením na šlapání, ale očekávání jezdců jsou stejná: být v souladu se svým kolem 1:1 ve všech situacích, podávat dobré výkony a užívat si jízdu.
POLOHA HIGH PIVOT
Zlepšená stabilita. Odpružení orientované na sjezd. Optimalizováno pro Enduro závody s větším podílem sjezdových částí
VLIV NA ODPRUŽENÍ
VYSOKÁ HODNOTA ANTISQUAT - Minimalizuje pokles odpružení při zrychlení
VYSOKÁ HODNOTA ANTIRISE - Poskytuje větší stabilitu při brzdění
POLOHA LOW PIVOT
Zlepšená dynamika. Univerzální odpružení. Optimalizováno pro Enduro závody s větším podílem šlapání
VLIV NA ODPRUŽENÍ
NÍZKÁ HODNOTA ANTISQUATU - Větší efektivita šlapání
NÍZKÁ HODNOTA ANTIRISE - Odpružení, které volně funguje při brzdění a je pohodlnější při brzdění
GEOMETRIE
Geometrie nového Spicy CF se oproti předchozí generaci výrazně vyvinula, zejména ve čtyřech klíčových oblastech:
ÚHEL SEDLOVÉ TRUBKY – Stejně jako u všech posledních modelů byl úhel sedla narovnán na 78°, což přináší těžiště jezdce dopředu a zlepšuje polohu pro šlapání do kopce.
REACH – Obvyklým důsledkem strmějšího úhlu sedla je kratší horní trubka, která je částečně kompenzována delším dosahem, aby se udržela hmotnost na přední části kola a zachovalo se dobré rozložení hmotnosti. To je také výhodné pro stabilitu a snadnost použití při vysokých rychlostech.
ÚHEL HLAVOVÉ TRUBKY – Úhel hlavové trubky sleduje vývoj zdvihu předního kola (+10 mm) s otevřenějším úhlem, který se přizpůsobuje 180 mm vidlice. Tento požadavek přišel také od jezdců týmu Lapierre Zipp Collective, kteří hledali větší stabilitu a přesnost pro rychlé zatáčky a sjezdy.
VÝŠKA BB (STŘEDU) – cílem bylo najít správnou rovnováhu mezi co nejnižší světlou výškou pro čistý výkon a potřebou enduro horského kola vyhnout se kontaktu se zemí při každém restartu, v závislosti na drsnosti terénu. Nakonec je jen 3 mm vyšší, ale kompenzuje extra zdvih.
Pocit lehkosti není jen otázkou hmotnosti, ale je z velké části diktován uspořádáním karbonových vláken a konceptem Gravity Logic Project. Tlumič je nyní umístěný ještě níže a uprostřed kola, zvyšuje pocit neutrality a rovnováhy, zejména při skocích. Integrovaná schránka na nářadí (s ochranným kitem) ve spodní části dolní rámové trubky posiluje GLP koncept s nízkým těžištěm.
Skákejte vysoko a buďte volní
Od roku 2007, kdy byl uveden první model Spicy, je cílem společnosti Lapierre vytvořit kolo určené pro enduro a závody. Horské kolo, které je rychlé, živé, přesné a rezolutní při sjezdech, ale zároveň je ve shodě s filozofií společnosti Lapierre: Jezdit dobře, aby bylo možné dosáhnout dalšího sjezdu co nejrychleji a nejsnadněji.
Technická specifikace
- Rok: 2025
- Materiál: Karbon
- Vidlice: FOX 38 Float Factory, vzduch, Travel: 180mm, aluminum shaft 1 1/8" - 1 1/2" tapered, 15 x 110mm pevná osa Boost
- Zdvih přední: 180 mm
- Tlumič: FOX Float X2 Factory, vzduch
- Zdvih zadní: 180mm
- Hlavové složení: Acros Integrated ZS56/ZS56 Block lock
- Přehazovačka: Shimano Deore XT 12s Shadow +, 12-speed
- Řazení: Shimano Deore XT 12s, rapidfire
- Počet rychlostí: 1x12
- Kazeta: Shimano XT M8100, 10-51 teeth
- Řetěz: Shimano M6100
- Brzdy: Shimano Deore XT, hliník, 203mm
- Brzdové páky: Shimano Deore XT M8100, hliník
- Zapletená kola: DT Swiss EX1700 Spline
- Pláště: Schwalbe Magic Mary Evo / Schwalbe Big Betty
- Sedlo: WTB Volt 142mm
- Představec: Lapierre Thirty Five Alloy 0° 35mm
- Řídítka: Lapierre Thirty Five Alloy 6061 DB 800mm
- Gripy: Lapierre Grips
- Pedály: VP VPE-527
- Velikost kol: 29''
- Barva: Zelená
- Osa středová: Shimano BSA MT810, BSA 73
- Nosnost (včetně kola): 120kg
Barva | zelená |
Brzdové páky | Shimano Deore XT M8100, hliník |
Brzdy | Shimano Deore XT, hliník, 203mm |
Gripy | Lapierre Grips |
Hlavové složení | Acros Integrated ZS56/ZS56 Block Lock |
Kazeta | Shimano XT M8100, 10-51 teeth |
Kliky | Shimano FC-M8120, hliník |
Materiál | karbon |
Nosnost (včetně kola) | 120kg |
Osa středová | Shimano BSA MT810, BSA 73 |
Pedály | VP VPE-527 |
Pláště | Schwalbe Magic Mary Evo / Schwalbe Big Betty |
Počet rychlostí | 1x12 |
Představec | Lapierre Thirty Five Alloy 0° 35mm |
Přehazovačka | Shimano Deore XT 12s Shadow +, 12-speed |
Rok | 2025 |
Řazení | Shimano Deore XT 12s, rapidfire |
Řetěz | Shimano M6100 |
Řídítka | Lapierre Thirty Five Alloy 6061 DB 800mm |
Sedlo | WTB Volt 142mm |
Sedlovka | Lapierre Dropper, teleskopická, 31.6mm, 100mm, hliník |
Tlumič | FOX Float X2 Factory, vzduch |
Velikost kol | 29'' |
Vidlice | FOX 38 Float Factory, vzduch, Travel: 180mm, aluminum shaft 1 1/8" - 1 1/2" tapered, 15 x 110mm pevná osa Boost |
Výška do | 152 |
Výška od | 142 |
Zapletená kola | DT Swiss EX1700 Spline |
Zdvih přední | 180 mm |
Zdvih zadní | 180 mm |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat příspěvky. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.